Loading…

اعلانات ITPRO

ارسال کننده: UNITY
من با اشتراک دانشم می تونم به کشورم خدمت کنم ، شما چجوری می تونید کمک کنید؟ به ما بپیوندید جا برای همه هست ...
اعلان: پیشنهاد ایجاد سیستم رتبه بندی کاربران وب سایت به شیوه جدید
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
با سلام خدمت همه همراهان همیشگی وب سایت ITPRO ، با توجه به اینکه در حال کار کردن بر روی یک سیستم رقابتی بین استان ها و شهرها و حتی کشورهای فارسی زبان هستیم ، طبیعتا رتبه بندی کردن کاربران در این میان بسیار حائر اهمیت است ، با توجه به اینکه بسیاری از کاربران حرفه ای مطالبی سطح بالا می نویسند که بعضا عام پسند نیست و ممکن است در رتبه بندی آنها تاثیر داشته باشد و همچنین احتمال تقلب و باند سازی در این میان تصمیم گرفتیم که ملاک امتیاز را از رتبه بندی کاربران تا حدود زیادی حذف کنیم و ملاک رتبه بندی را بر اساس میزان فعالیت ها ، میزان بازدیدها ، میزان پسند ها ، میزان خرید ها ، میزان Comment ها و ... بصورت ترکیبی اعمال کنیم ، در این راستا هنوز به یک فرمول قابل قبول دست پیدا نکرده ایم ، از عزیزانی که می توانند در این خصوص به ما ایده بدهند خواهشمند هستیم که ایده رتبه بندی خودشان را در ادامه همین مطلب ارسال کنند. بدیهی است که به برترین ایده رتبه بندی قطعا هدیه ای هر چند ناچیز از طرف تیم ITPRO ارائه داده خواهد شد. از اینکه در کنار ما هستید سپاسگزارم
دیدگاه ها
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
سلام به نظر من در نرم افزار های CRM یک موردی که هست مشتری از چند جانب سنجیده میشه که البته همه اون جوانب ریتینگ خودشون رو دارن و در نهایت جمع اون ریتینگ ها میشه امتیاز مشتری
مثال اگر من مطلبی گذاشتم
برای تخصصی و غیر تخصصی بودن مطلب یک امتیاز میده که ضریب داره
و برای صحیح و غیر صحیح بودن مطلب یک امتیاز دیگه میده با ضریب
برای دقیق و کامل بودن و غیر کامل بودن مطلب یک امتیاز با ضریب
که امتیاز ها جمع میشود و در نهایت تقسیم به یک عددی میشود و به امتیاز فرد جمع یا کسر میشود

مثلا برای تخصص ضریب 4 و برای صحیح بودن امتیاز 3 و برای کامل بودن امتیاز 2

مطلب من از لحاظ تخصص دارای تخصص متوسطی از 1 تا ده هست پس می شود 5 که ضرب در 4 میشه و میشه 20
و از لحاظ صحیح بودن از -2 تا +2 من عدد +2 رو میگیرم که میشه 2 ضرب در 3 برابر 6
و از نظر کامل بودن از یک تا 10 امتیاز 9 رو میگیره که ضرب در 2 میشه و میشه 18
جمع نظر من میشه 44 که تقسیم بر 10 میشه و میشه 4.4 در کل
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
دوست عزیزمون صحیح میفرمایند.نظرم اینه که اولویت اول رو برای سطح دانش و تخصص یک فرد قرار بدید و بر اساس شناختی که از کاربر مد نظر دارید بهش امتیاز تعلق بدین.در اولویت دوم میزان فعالیت کاربر(پاسخ دادن صحیح به سوال ها،ارسال مطالب و ...).اولویت سوم هم میشه بر اساس تعداد بازدید هایی که کاربر اون رو مطلب رو فرستاده حالا چه تخصصی چه غیر تخصصی بهش تو جزیره بهش امتیاز اختصاص بدین.
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
درود بر شما
با توجه با اینکه آموزشهایی که در سایتهای مختلف قرار داده میشه از روی reference اصلی یا همون کتابهای سیسکو یا ماکروسافت و ... هستش و اساتید اون سر فصل ها را خوانده و تفصیر می کنند با این حال نمی تونانیم بگیم که آقای x یا خانم y تونسته یه کار جدیدی انجام بده
حالا اگه بخوام یه مثال خدمتتون عرض کنم ممثلا بحث Vlaning در سیسکو هرکسی می تونه کتاب رو بخونه ، تستشو بگیره و فیلمشو درست کنه و روی وب سایت آپلود کنه ولی یک نفر دیگه هم همین کار رو انجام میده و به شکلی توضیح میده که مخاطب دیگه نیازی به خوندن کتاب نیست از روی همون فیلم آموزشی کارش حل میشه به نظر من اگه قابلیتی باشه برای هر فیلم آموزشی و ... که روی وب سایت قرار داده میشه گزنیه مثل آموزنده یا غیر آموزنده بودن این مقاله یا .... قرار داده بشه خوبه و کاربران یا اساتید برتر بر اون اساس سنجیده بشن


با تشکر
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
دوست عزیز اصلا این حرفتون منطقی نیست ، همه دنیا دارن به این شکل کار می کنن ، مگه میشه گفت ما دوره سیسکو تدریس کنیم بعد مثلا متفاوت از چیزی بگیم که خود سیسکو گفته ؟ این اصلا بی معنی هست ، طبیعی هست که سیلابس یکسان هست نحوه تدریس متفاوت هست ... اتفاقا کار جدید یعنی نوع جدید بیان ، نحوه جدید تدریس همون چیزی که همه فکر می کنن بلد هستند ، در ضمن در وب سایت ITPRO هر کسی نمیتونه ویدیو بزاره این رو حداقل ما مطمئن هستیم شاید در وب سایت های دیگه هر کسی که میکروفن داره و زمزمه می تونه بکنه کتاب رو بتونه تدریس کنه اما در ITPRO قطعا چنین چیزی نیست ، در ضمن عزیز من این بی معنی هست کسی بیاد زیر مطلب کس دیگه بگه غیرآموزنده !! فیسبوک بعد از N سال فعالیت دکمه Dislike نداره چرا ؟ چون اعتقاد داره ما حق نداریم از چیزی بدمون بیاد ، حق داریم از چیزی خوشمون نیاد ... اگه خوشمون نیاد Like نمی زنیم و تمام ... پس سنجش نمیشه بر اساس این معیار باشه ... معیار اینجا حداقل چنین چیزی نیست ، هم تنش زا هست و هم غیر کاربردی ...
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
سلام
به نظر من یک لیست از تمام فعالیتهایی که در رتبه بندی و امتیاز دهی تاثیر دارند تهیه کنید و در سایت قرار داده و نظر اساتید و کاربران رو جهت ضریب یا نمره بخواهین
این لیست میتونه یک فایل ورد باشه که کاربران دانلود و بعد از تکمیل، آپلود یا ایمیل کنند
اینجوری یک آمار از این لیست خواهین داشت که می تونید تصمیم گیری کنید
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
مواردی که می تونه در رتبه بندی کاربر تاثیر داشته باشه در حال حاضر این موارد هست :
  1. تعداد مطالب ( ویدیو ، مقاله ، آموزش ، نکته ، معرفی کتاب ، خبر ، ابزار ، لینک و ... )
  2. تعداد پسندهای مطالب
  3. تعداد بازدیدهای مطالب
  4. نوع مطلب ( مقدماتی ، متوسط ، پیشرفته )
  5. جزیره ارسالی
  6. .... اینها فعلا تو ذهنمون هست اگه پارامتر دیگه ای مد نظرتون هست اعلام کنید
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
میزان آنلاین بودن در سایت
مدت زمان پاسخگویی به یک پست از زمان ارسال
نوع مطالب رو هم جداگانه رتبه بندی کنید و در لیست قرار دهید...
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
با سلام به همه ی دوستان در مورد امتیاز دهی دقیق برای یک فرد نمی توان به هیچ عنوان به میزان بازدیدها ، میزان پسند ها اعتماد کرد عمری تو سئو بودیم می دونیم این دو فاکتور نشون دهنده اهمیت موضوعی نیست. اما میزان مشارکت در ایجاد مطالب بکر و همچنین میزان به اشتراک گذاشتن آن مطلب توسط کاربران مختلف سایت در شبکه های اجتماعی مثل FaceBook, Twitter, Linkedin و Google+ و همچنین تعداد خریدهایی که از یک محصول رو می تونیم ملاک خوبی برای خوب بودن و معتبر بودن مطلبی دانست.
پس اگه بخوایم امتیاز دهی در مورد یک مطلب را بسنجیم به صورت زیر می شود برنامه ریخت.
بالاترین میزان امتیاز رو باید به مطلبی داده بشه که در شبکه های اجتماعی و یا در سایر سایت ها با ذکر منبع و لینک سایت به اشتراک قرار داده می شود. شاید بگم اگه حتی یه مطلبی انقدر ارزشمند باشه که توسط بازدید کننده های مختلف سایت در همه جا بخش بشه باید یه تقدیر مناسب هم از اون فرد هم کرد و اون فرد بیشتر در سایت دیده بشه تا بهش انرژی بیشتری بدیم. بعد از این موضوع شاید مهمترین ملاک دیگری که بشه بهش نمره داد میزان مطالبی هست که افراد در سایت قرار می دهند که البته یک اما بزرگ این وسط وجود داره این امای بزرگ اینه که باید یه سری از دوستان که در موضوعی تخصص بسیار بالایی داشتن مثلا فردی رو در سایت داریم که بیان می کنه من در شاخه فلان مهارت دارم مدرکش رو دارم مطالبم هم که در سایت گذاشتم از منابع معتبر و رسمی هست. خب این فرد و البته به همراه چند فرد دیگه که چنین شرایطی رو دارند بشینند و مطالب مرتبط با شاخه مورد مهارتشون رو بررسی کنند و امتیاز مثلا عالی، خوب، متوسط، ضعیف رو بدن و عالی یعنی مثلا 20 امتیاز، خوب یعنی 15، متوسط یعنی 10 و ضعیف 5 امتیاز هست و برای اشتراک گذاری مطالب در سایت های linkedin بهش 20 امتیاز بدن و کسی که تو twitter با هشتک itpro و facebook و گوگل پلاس هم 15 امتیاز داده بشه. اما میزان خرید شاید بشه گفت زمانی یه محصول خریداری می شه که کیفیت داشته باشه پس امتیازی که برای خرید محصولی داده می شه هم مثلا 20 امتیاز اگه بخواد یه پک کامل بخره و 5 امتیاز اگه فقط بخشی از ویدیوهای فردی توسط یک کاربر خریداری شود.
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
بابک عزیز ممنونم از توضیحات و پیشنهادات فقط چند مورد رو برامون بیشتر تشریح کنی ممنون میشم :
  1. من چجوری می تونم به اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی رو بررسی کنم ؟ مگه دست ما هست ؟
  2. 90 درصد مطالب داخل وب سایت ITPRO آموزشهای متنی هست و فروشی نیست پس فروش فقط رو ویدیوها ملاک هست
  3. من چطور می تونم سایر وب سایت ها رو بررسی کنم که مطلبی رو به اشتراک گذاشتن با منبع که امتیاز بدم بهش ؟
  4. امتیاز گذاری روی مطالب فاکتور میخاد نمیشه همینجوری تصمیم گرفت ، اولا قرار نیست ما یک تیم بزرگ امتیازدهی و بررسی مطالب در وب سایت درست کنیم ، هر چیزی هست با داشته های فعلی و پارامترهای موجود هست ، اگه بخایم تیم حرفه ای در هر زمینه ای ایجاد کنیم که طبقه بندی کنن اصلا منطقی هم نیست چندین هزار مطلب وجود داره ، ممکنه کاربر امنیت بیاد کاربر ICDL رو مطلبش رو بی ارزش کنه پس این نمیشه یا حداقل با این روش نمیشه

  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 18 روز قبل
خواهش می کنم محمد جان. هدف همه ما اینه که درکنار هم itpro رو رشد بدیم . اما ممنونم که به من اجازه میدی بیشتر توضیح بدم.
1. من دیدم کنار پست ها بخشی قرار گرفته به منظور اشتراک گذاری پستی در شبکه های اجتماعی اگر این امکان در سایت باشه که دقیقا تعداد دفعات اشتراک گذاری هر پست فردی در شبکه های اجتماعی توسط کاربرای مختلف رو مشخص کنیم مثلا اموزش شبکه توسط چند کاربر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده این تعداد دفعات به اشتراک گذاری شدن توسط کاربران مختلف یه امتیاز برای صاحب اون پست داشته باشه.
2. در مورد محتوای متنی بله موافقم بررسی و امتیاز دهی این حجم مطالب کار سختی هست و با امکانات فعلی نمیشه رو پسندهایی که کاربران به محتوای متنی می دن اتکا کرد مگر اینکه یه سری مقررات و تنظیمات برای پسندیدن باشه مثل بررسی تعداد پسندهایی که یک کاربر در روز انجام میده که از تعدادی در یک روز بیشتر نشه یا برای اینکه کاربران با ایجاد اکانت جدید نخوان به محتوای خودشون رو بپسنند و برای این کار هم نیاز به این هست که سایت اجازه نده با یک ip دو اکانت ایجاد کنه و حتی نتونه با فیلتر شکن که ip تغییر می کنه بخواد اکانت جدید بسازه یا با یک ایمیل بشه عضو شده. یا فقط ایمیل های مشخص مثل جی میل، یاهو، msn تا کاربری نخواد با ایمیل های موقت تو سایت عضو بشه متاسفانه جولو چنین کار هایی رو به سختی می شه گرفت اما چه می شه کرد تا جای ممکن با این ایده ها می شه کاری کرد اما این ادم دو پا هرکاری ازش بگی برمیاد اما خب این ایده فقط رو تعداد فروش ویدیو ها شاید بشه اعمال کرد که تعداد فروش خودش یک امتیاز باشه.
3. با این مورد هم موافقم متاسفانه این موضوع که در چه سایت های دیگه مطالب سایت به اشتراک گذاشته شدن قابل ردیابی نیست مگر طرف خودش اطلاع بده که اینم باز سبب صرف هزینه و امکانات و افراد برای بررسی هست البته این موضوع نیاز به بررسی دقیقتر هست.

  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
به نظر من معقول نیست دلایل زیر رو دارم :
  1. همه کاربران شبکه اجتماعی الزاما ندارند
  2. همه کاربران اصلا توجهی به شبکه اجتماعی به ویژه اشتراک گذاری مطالب فنی ندارن ، شبکه اجتماعیشون بیشتر اجتماعی هست
  3. اینکار خیلی Cheat می تونه داشته باشه ما با داشته هامون باید ببریم این موضوع رو جلو ...

  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
من با نظر رسول جان مبنی بر اینکه به میزان آنلاین بودن کاربر در وبسایت بهش امتیاز بدیم مخالفم..خب کاربر هم با دونستن این موضوع از این مورد سوءاستفاده میکنه و خودشون بظاهر آنلاین نشون میده تو وبسایت در حالیکه هیچ فعالیتی نمیکنه...
امیر جان، موضوع آنلاین بودن رو میشه هندل کرد، کافیه مشخص بشه که کاربر فاصله بین Request هاش چقدر بوده و همینطور فعالیتی که تو مدت زمان آنلاین بودنش کرده ملاک قرار بگیره. یعنی یه ضریب باشه.
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
خب مثلا هر نیم ساعت یکبار رفرش میکنه یا بین جزیره ها الکی جابه جا میشه و به ظاهر نشون میده آنلاینه..
اینی که گفتم به تنهایی ملاک نیست، من صبح تا شب تو سایت باشم اما هیچ فعالیتی نداشته باشم صد در صد در نظر گرفته نمیشه، اما فرض کن شما تو سایتی و میخوایی سوالی رو جواب بدی، باید 10 دقیقه برای اون سوال تایپ کنی، میشه این زمان رو در نظر گرفت، البته باید رو الگوریتمش فکر بشه، اما فکر کنم بشه کاری کرد که نشه Cheat زد.
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
مثلا شاید بشه کاری کرد که زمان هایی session اون کاربر بازه و در حال فعالیته بهش امتیاز تعلق بگیره بجورایی مانیتورینگ real time ...البته خیلی سخت شاید بشه این کارو کرد...
موردی که گفتی نیاز به سرور قوی داره، البته در حال حاضر هم سروری که در اختیار ITPRO هست، سرور قدرتمندیه، اما برای این جور موارد احتمالاً نیاز باشه که سرور رو قویتر کنیم، اما نشد نداره، از دید آی تی پرو هیچ چیزی غیر ممکن نیست، هدف اصلی از این موضوع این هست که کاربرها بر اساس فعالیت واقعیشون رتبه بندی بشن وصرفاً پسند و ارسال مطلب ملاک نباشه.
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
ربات هایی هستن که کارشون شبیه سازی رفتار کاربر واقعی هست . می تونند وارد سایت بشن زمان بهشون داد که صفحه رو refresh کنند. روی عبارتی کلیک کنند یا یک لینک تصادفی رو باز کنند در نظر بگیرید یک کار رو مدام بده ربات که تکرار کنه . البته ایده ی دیگه ای هم به ذهنم رسید. می شه شیوه ی امتیاز گیری فعلی کاربران رو به صورت گراف دراورد. مثل سایت الکسا که گراف رتبه سایت ها رو نشون میده کافیه ببینیم گراف کدوم کاربر غیر عادی هست بعد بررسی بشه و در صورت تخلف پنالتی بخوره. امتیازاش کم بشه.
سلام بابک، مساله زمان بازدید مبتنی بر فعالیت هست، اینکه من دوتا لینک باز کنم یا 10 دقیقه با ربات تو سایت باشم که ملاک نمیشه، ربات نمیتونه مطلب ارسال کنه، نمیتونه جواب سوال بده، ربات نمیتونه تو بحث ها مشارکت داشته باشه و ...
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
سلام حسین.بله این کارهارو نمی تونه انجام بده ولی یه موردی هست اگه بخوایم به مدت زمانی که کاربر پستی رو قرار می ده یا به پستی که جواب می ده هم امتیاز داد ممکنه فردی این بازه زمانی جواب دهیش رو طولانی کنه. ولی به قول تو باید سرور رو قوی تر کرد که یه تایمیر بذاریم زمانی که تایپ می کنه شماره بندازه. و زمانی که پستش رو ثبت کرد امتیاز بگیره اما سوال بعدی که پیش میاد اینکه اگه دوباره زد رو ویرایش پست یا جواب خودش و شروع به تایپ کرد و دوباره ثبت کرد باید دوباره بهش امتیاز بده در این حالت فقط به خاطر اینکه کاربری تو سایت هست و داره مطلبی تایپ می کنه امتیاز می گیره حالا ممکنه اون متن، متنی مناسب برای سایت باشه یا نه. ولی فقط به خاطر نوشتن متنی امتیاز دریافت کنه.
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
-تعداد خطوط یا کاراکترهای تایپ شده (البته برای جلوگیری از سوء استفاده کار مدیران کمی بیشتر می شود)
-املا و انشاء درست جملات
-داشتن ایده و پیشنهاد و انتقاد خاص و کاربردی
اینا رو هم می تونید به لیست اضافه کنید
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
بنظر من سنجش به این گونه باشه: یوزرهایی که پست هاشون ( یعنی جواب هایی که به سوالات کاربران دادن)
اگر " به عنوان جواب " رو دریافت کرده باشه میتونه ملاک خوبی باشه برای رتبه بندی
اینجوری یوزرها ترقیب میشن دیگه سرسری از بعضی سوالات رد نشن و تا میتونن در امر جوابگویی که یکی از رسالت های این سایته بیشترررررررررررررررررررررررررررررررررر سهیم بشن
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
به نظر من باید در پستهایی مشخص کنید که چه مطلبی مقاله است یا آموزش یا نکته چون ابهام داره

و همچنین حرکت خیلی خوب اینه که کاربرها هر وقت به یه سقف امتیازی میرسند نسبت به کاربران عادی دسترسی بالاتری داشته باشند و این به صورت پلکانی باشه مثلا از 5000 به بعد امکان ویرایش پستها و سوالات داشته باشن از 10 هزار بن تخفیف بگیرند چون حساب کنید سودش به خودتون و بقیه برمیگرده چون تعداد کاربران فعال سایت بالا میره ...

یک قوانینی بذارید که خیلی از سوالات به جواب میرسه اما سوال کننده خسته میشه گزینه جواب رو بزنه!کاربران ارشد بجز خودتون با تست جواب اگه دیدن اوکیه گزینه جواب رو بتونن انتخاب کنند ...

خیلی از سوالات تکراریه و سوال کننده زحمت به خودش نمیده تو همین سایت یه نگاهی بنداره البته علت هم داره اگه امکان ویرایش به کاربرانی که به حد مثلا 5 هزار امتیاز رسیدن عنوان ها رو ویرایش میکنند و سوال کاملا مشخص میشه و همچنین فکری برای الگوریتم جستجو سایت کنید ...که از سوال تکراری و همین جواب تکراری پرهیز بشه امتیاز حقیقی از غیر حقیقی مشخص میشه...

به نظر من درست نیست کسی که ویدو خرید میکنه امتیازی بگیره چون امتیاز خودش رو از طریق یاد گرفتن گرفته و عادلانه نیست که امتیاز سایت هم داشته باشه درسته بخشی از هزینه ها از همین فروش ویدوهاست اما دلیلی نداره کسی که میخره امتیاز بگیره کسی که امتیاز واقعیش از یه حدی میگذره بهش بن تخفیف بدید



  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 17 روز قبل
به نظر من همین رتبه بندی بر اساس امتیاز باعث ایجاد انگیزه فعالیت میشه در غیر اینصورت که مثلا کاربری امتیازش بالا باشه زیر کاربری که امتیازش پایین باشه قرار بگیره کلا بیخیال سایت میشه..
حالا باید ملاک های امتیاز دادن تغییر بکنه
علاوه بر 6 موردی که مهندس نصیری اعلام کردند میتونم موارد زیر رو هم بگم
1 تعداد پاسخ هایی که انتخاب میشن
2 تعداد ویدیو هایی که خریداری میکند که یه جور کمک به سایت و نشان دهنده علاقه به یادگیریست ..
سپس حالا یه جورهایی طرح تشویقی چیزی برای خریداران ویدیو و اونهایی که مقاله درست حسابی مینویسند و تایید میشه ماهیانه یا هر چند وقت یه بار بزارید جایزه بدین تخفیف بدین ماشین بدینD; تا تشویق شن بیان مطلب جدید بزارن سایت ....
بعد مثلا روی عکس یا مشخصه اون فرد یک علامت بخوره برای یک ماه به عنوان کابر برتر ماه کلی براش تبلیغ باشه..


سلامو درود.

از اونجایی که این مجموعه به عنوان یک مجموعه آموزشی معرفی و شناخته شده و در این زمینه خیلی خوب تا به این لحظه خیلی خوب به این امر پرداخته ؛ واز طرفی متاسفانه در موسسات آموزشی مان از دانشکده های فنی که خود من در اونها حضور داشتم تا سایر ارگانهای آموزشی دارای خلا " آموزش کاربردی " می باشیم.
به این معنا که مدرک های صادر واخذ شده فاقد ارزش در محیط های واقعی میباشد .

حالا اگه بشه معیار امتیاز دهی ای رو بنا کرد که بر حسب میزان کاربردی بودن هر مطلبی اعم از نظر ، مقاله ، ویدیو و ... بتوان به آن نمره داد فک میکنم راهکار سنجش بدی نباشد.

به عنوان مثال پنج ستاره ای که فروشگاههای نرم افزار موبایل برای نرم افزارهای خود میذارن اگر بشه که اعمال بشه گزینه بدی نمیتونه باشه ؛ به این مفهوم که ممکنه مطلبی عنوان بشه که از لحاظ اهمیت دارای سطح بالایی باشه ولی بار فنی که منتقل کرده کم ویا ضعیف بوده، برای امتیاز دادن به این مورد میشه از یک ستاره استفاده کرد.

و علاوه بر اینکه میشه یک الگوی نسبتآ خوبی برای امتیاز دهی باشه ، برای تیم اجرایی سایت هم میتونه الگوی کار خوبی باشه تا قسمتهای ضعف و قوت رو بهتر بشناسند و تمرکز کاری شون رو بر این اساس تنظیم و هدف گداری کنند.


با تشکر از تیم باحال آی تی پرو.
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 9 روز قبل
سلام
هرکدام از شماره ها بر اساس اولویت امتیاز بیان شده اند:
1.بر اساس تعداد مطالب و جواب ها به سوالات و ویدیو ها
2.بر اساس تعداد نظرات کاربران
3.بر اساس لایک هر مطلب
4.بازدید
به نظر من امتیاز سوال کردن را هم اندازه جواب دادن سوال قرار دهید زیرا همون طور که گفتن هر کسی که زیاد سوال کنه بیشتر میدونه.
اما امتیاز سوال رو هم تراز مطالب قرار ندهید زیرا ممکن است بعضی از دوستان سوالات الکی بپرسند و از این جور کارها ولی منظورم این بود که برای سوال کردن هم امتیاز قرار بدید.
همچنین بهتره به هر قسمت مثلا گزاشتن مطلب یا فیلم یک مشخصه قرار بدید مثلا هر نظر در قسمت ویدیو های آموزشی برابر با یک رنگ نارنجیه و امتیاز رنگ نارنجی هم براساس ملاک هایی که در بالا گفتم تعیین کنید.
مثلا امتیاز کاربری سوال پرسیده رنگ صورتی باشه و امتیاز کسی که ویدیوی آموزشی گزاشته قرمز باشه.
و مثلا امتیاز کاربری که چهار تا رنگ صورتی داره با کسی که یک رنگ قرمز داره برابره.
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 9 روز قبل
همینطور هر ماه که از ثبت نام اشخاص میگذره یک امتیاز مشخص به اون فرد داده بشه
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 8 روز قبل
یک مسئله ای که از سالها قبل در این سایت مشاهده میشه و آقای نصیری هم بهش اشاره کرد ، اینه که گاها مطالب بسیار تخصصی و یونیک در اینجا قرار داده میشه و از قضا اولین بار هم هست که به فارسی نوشته شده اما به دلیل عامه پسند نبودن آن مورد توجه زیادی قرار نمیگیره !!! پیشنهاد من اینه که برا شروع از طرف مدیران سایت یک گره از کاربرانی که آگاهی شخصی نسبت به تخصص اونها در زمینه های خاصی وجود داره و حاضر به همکاری هستند ، ایجاد بشه و اونها دارای حق امتیاز ویژه داوری باشن و علاوه بر نظر کاربران ، پسند اونها دارای ضریب بالاتری باشه .. تعیین خود داوران میتونه با فاکتورهایی مثل میزان فعالیت در سایت و غیره سنجیده بشه ... در کل شما برا دقیقتر کردن آمار نیاز به فرایند داوری تخصصی هستید و این چیزی هست که در همه کنفرانس ها و ژورنال ها رعایت میشه .. حالا خود این سایت فعالیتش مثل یه محیط کنفرانس آنلاین منتهی در زمینه تخصص کاری هست و هر کی که مطلب میزاره در نهایت از کار خودش هم دفاع میکنه و زیبایی کار هم تو این سایت همینه.
دومین مورد میشه به دادن امتیاز بسیار بالاتر به مطالبی که برا اولین بار به فارسی نوشته میشه اشاره کرد ، با یه سرچ ساده میشه فهمید تولید محتوا برا اولین بار هست یا نه ..
موفق باشید.
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 8 روز قبل
با سلام

اول از همه باید مشخص بشه میزان این برتری با چ معیاری !!! فعالیت مفید از نظر مدیران سایت به چ مواردی اطلاق میشه !!! اینکه افرادی با بازدید و پسند و خرید رتبه بگیرن بنظر من کار درستی نیست ...
  • ارسال توسط:
  • زمان ارسال: 8 روز قبل
اصلا منطقی نیست خرید جزو پارامتر کیفی کاربران محسوب بشه ، خرید کسی انجام بده برای خودش خدماتی دریافت کرده چیزی به وب سایت اضافه نکرده ، طبیعتا اگر امتیازی هم برای این عزیزان قائل بشیم در رتبه بندی نیست در خرید مجدد و اعمال تخفیفی و هدیه هست ، رتبه بندی بهترین معیارش تعداد مطالب هست ، نیازی به کیفیت سنجی هم نداره چون مطلب با کیفیت خودکار پسند میخوره ، اگر گزارش تخلفی انجام بشه اون گزارش بررسی میشه کما اینکه تا همین لحظه کم متقلب در وب سایت نبوده ، طبیعتا رتبه هر فردی در جزیره ای که توش کار می کنه حساب میشه پس نمی تونیم بگیم مطلب فلانی کیفیتش بالاتر و اون یکی کمتر هست ، رتبه بندی در هر جزیره متناسب با نوع و کیفیت فعالیت فرد در همون حوزه هست ، رتبه بندی کلی بر اساس همه معیارها هست ... طبیعتا کسی که در حوزه امنیت داره برند سازی می کنه اهمیتی نمیده از یک کاربری که در حوزه Office Word تولید محتوا می کنه از نظر رتبه کلی عقب باشه چون مخاطبینش اون رو در جزیره مربوطه نگاه می کنن و نوع محتواش رو بررسی می کنن نه امتیازش ... به هر حال ما داریم بررسی می کنیم که یک سیستم جامع تر برای رتبه بندی پیدا کنیم ، سیستم فعلی مشکلی نداشته اما خوب میشه بهترش کرد ... باز همچنان نظرات دوستان رو می شنویم.
برای ارسال نظر وارد شوید.